Deklaracja dostępności

Zespół Szkół w Wysokiej Głogowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zswg.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Kontakty pracowników placówki z rodzicami odbywają się przy wykorzystaniu eDziennika oraz dostępnych służbowych adresów email dyrektora, wicedyrektora, sekretariatu i nauczycieli. Wszystkie niezbędne informacje umieszczane są na stronie internetowej szkoły. Placówka posiada również stronę BIP, do której dostęp jest możliwy przez stronę internetową. Placówka korzysta również z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP oraz skrzynki e-Doręczenia.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Jolanta Kwarta

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Budynek Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej usytuowany jest w centrum wsi – nr 299, przy drodze głównej. Od września 2023 roku - w sąsiadującym ze szkołą Domu Ludowym - na potrzeby przedszkola zaadaptowano następujące pomieszczenia: salę do prowadzenia zajęć dydaktycznych, dwie toalety oraz hol, w którym urządzona została szatnia dla dzieci. Dostęp do tego budynku mają również osoby ze szczególnymi potrzebami. Obok schodów przy wejściu głównym znajduje się podjazd, a pomieszczenia przedszkola mieszczą się na parterze. Obok budynku znajduje się parking, z którego korzystają klienci, pracownicy szkoły i rodzice. Znajdują się tam również wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek szkolny ma dwie kondygnacje. Przedszkole mieści się na parterze pierwszej części, z pozostałych pomieszczeń korzysta szkoła. Starsza część szkoły - oddana do użytku w 1965 roku, nie posiada żadnych rozwiązań architektonicznych umożliwiających dostęp do wszystkich pomieszczeń. Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na pomoc ze strony pracowników szkoły. Druga i trzecia część budynku (oddane do użytku: w 2002 r. i w 2022 r.) jest częściowo dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami (podjazdy, toalety dla osób z niepełnosprawnościami). Pomieszczenia na piętrze nie są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek szkoły posiada pięć wejść. Wejście główne (1) do budynku, w którym znajduje się sekretariat i gabinet dyrektora, wejście boczne (2) od strony placu zabaw, wejście (3) od strony kuchni, wejście (4) do drugiej części budynku, wejście (5) do hali sportowej. Wejścia 1, 4 i 5 znajdują się od strony ul. Szkolnej, są one ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Dla osób z niepełnosprawnościami dostosowane są dwa wejścia 4 i 5. Jednak brak podjazdu/podnośnika na schodach prowadzących do pomieszczeń na parterze drugiej części budynku, gdzie jedna z toalet jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W nowym budynku hali sportowej wejście nr 5 oraz toaleta na parterze dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie korytarzy

Żaden z budynków nie posiada windy. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform, informacji głosowych udziela woźna szkoły. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostosowanie schodów

Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze. Duża ilość schodów na poszczególnych kondygnacjach uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim. Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na pomoc pracownika szkoły, po zawiadomieniu o takiej potrzebie.

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

brak

Dostępność platform

brak

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły brak miejsc parkingowych. Pracownicy szkoły oraz rodzice korzystają z publicznego parkingu po przeciwnej stronie ulicy przy Domu Ludowym, gdzie znajdują się również wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie toalet

W drugiej i trzeciej części budynku znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

W budynku nie ma tyflomapy.

Dostępność alfabetu brajla

Brak oznaczeń w alfabecie brajla.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2021 09:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jolanta Kwarta
Ilość wyświetleń: 640
24 marca 2025 12:15 (Jolanta Kwarta) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
20 marca 2025 11:40 (Jolanta Kwarta) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
20 marca 2025 11:35 (Jolanta Kwarta) - Aktualizacja deklaracji dostępności.